טלי סיני סטודיו למיתוג עסקי ובניית אתרים

השפעת עיצוב האתר
על הקידום

מאת טלי סיני

תפיסה רווחת בקרב עסקים רבים היא שהמונח עיצוב אתרים מתייחס להיבט האסתטי של האתר ואינו קשור למאמצי השיווק שלו.

אלא שזוהי תפיסה שגויה: לעיצוב אתרים יש השפעה לא רק על האסתטיקה של האתר אלא גם על שלל היבטים נוספים, בהם הגדלת התנועה הנכנסת לאתר, העלאת שיעור ההמרה וחיזוק הנוכחות המקוונת של העסק.

Photo by William Iven on Unsplash

למה העיצוב כל כך חשוב?

מחקרים מצביעים על כך שבכל הקשור לאמון, וליתר דיוק לחוסר אמון, הגולשים מייחסים חשיבות רבה יותר לעניינים הקשורים בעיצוב מאשר לתוכן.

במילים אחרות, מבקרים באתר נוטים לחשוד בכל שירות או מוצר אם הפרטים אודותיו מופיעים במבנה סבוך, טקסט קטן, עיצוב משעמם, זמן טעינה איטי ופרסומות שקופצות על המסך.

מה, התוכן לא חשוב?

חלילה, התוכן הוא אלמנט חיוני בכל אתר, הן למטרות העברת מידע אינפורמטיבי או שיווקי והן למטרות קידום אתרים.

באשר לגולשים, הם בדרך כלל יעדיפו אתרים שבהם נמצא תוכן רענן, בהיר, ייחודי ואובייקטיבי, אשר מתאים על צרכיהם ועונה על כוונותיהם במדויק.

אם העיצוב באתר אינו טוב מספיק, לא רבים הם הגולשים שיישארו לקרוא את מה שכתוב בו.

אולם כאשר קיימים שני ההיבטים הללו, עיצוב אתרים משובח ותוכן איכותי, התוצר הסופי הוא הרבה יותר אפקטיבי בכל דרך שבה מסתכלים עליו: קידום אתרים, מיתוג, שיעורי המרה ועוד.

בין עיצוב אתרים לבין קידום אתרים

כאשר ניגשים לעיצוב אתר מנקודת מבט של קידום אתרים, יש לחשוב לטווח ארוך.

האופנה יכולה להתחלף וטרנדים עיצוביים באים והולכים, אבל העסק, והאתר שלו, יישארו לאורך זמן.

הפתרון היעיל ביותר יהיה לא להתעלם מטרנד עיצובי עכשווי מסוים, אבל גם לקחת בחשבון שלא תרצו לשנות את עיצוב האתר ברגע שהטרנד הזה יעבור מן העולם.

דוגמה לטרנד עיצובי כזה היא עיצוב גלילה (Parallax Design), שבו עמוד אחד משתרע על פני שטח רחב וניתן לקרוא בו עוד ככל שגוללים יותר ויותר.

סוג העיצוב הזה נחשב חביב על גולשים רבים, המעדיפים לקרוא תוך כדי גלילה מאשר לדלג בין קישורים, אבל מנועי החיפוש פחות אוהבים את זה: ברגע שעוברים מן המבנה הסטנדרטי של אתר אינטרנט למבנה גלילה כזה, למעשה מניחים את כל ביטויי המפתח, כל הנושאים, כל התכנים, כל הקישורים – הכל בכתובת URL אחת.

מן הצד השני נמצא עיצוב האתרים הרספונסיבי, כלומר זה שמשנה את תצוגת האלמנטים על פי גודל המסך של המשתמש: יותר ויותר גולשים מבצעים חיפוש באמצעות מכשירים ניידים, ולכן מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרי אינטרנט שמתאימים למובייל.

Photo by Alice Donovan Rouse on Unsplash

מיתוג בהיבט עיצוב אתרים

חשוב לציין כי עיצוב אתרים ומיתוג העסק שלכם הם שני דברים נפרדים, כאשר העיצוב הוא רק חלק אחד מתהליך המיתוג, אשר יכול לסייע לכם לקדם את המסר העסקי שלכם בקרב קהל היעד.

חלקים נוספים בתהליך המיתוג יכולים להיות סלוגן, סימן רשום, שם העסק, הלוגו וכדומה.

לקוחות מעדיפים לקנות ממותגים שהם מכירים וסומכים עליהם.

מנקודת מבט עיצובית, לאלמנטים שיופיעו באתר תיתכן השפעה לא מבוטלת על האמון של הגולשים ומכאן על השוק ועל המיתוג שלכם.

· חשוב שייעשה שימוש מושכל בכפתורי הנעה לפעולה דוגמת "לחץ כאן" או "הירשם עכשיו",  וכן במילים אטרקטיביות כמו "חינם" ו"ללא תשלום" (אם הן רלוונטיות לאתר).

· אם הגולשים יתקשו לנווט באתר, הם יאבדו את העניין בו. בעיצוב האתר יש לשאוף לעודד את הגולשים להמשיך לשוטט באתר.

· בחירת הצבעים: יש אומרים שאותיות גדולות בצבעים בוהקים הן אידיאליות עבור כותרות. אחרים טוענים כי צבע כחול כהה יכול לסייע לפיתוח אמון בקרב הגולשים ולהניע אותם ללחוץ על כפתורי ההנעה לפעולה.

לכן אל תקלו ראש בבחירת הצבעים, אלא חקרו מהם היתרונות והחסרונות של כל צבע.

לסיכום:

הדבר החשוב ביותר שכדאי להבין הוא זה: לעיצוב האתר יש השפעה משמעותית על העסק, שכן הוא עשוי להיות זה שיכריע את הכף עבור הגולשים: בין המרה (רכישה, הזמנת שירות, השארת פרטים) לבין יציאה מן האתר ומעבר לאתר מתחרה.

כל בחירה שתעשו באשר לעיצוב האתר יכולה להשפיע על הפעילות העסקית שלו, שיעור ההמרה, אסטרטגיית קידום האתר והדרך בה הלקוחות יתפסו את העסק שלכם.