טלי סיני סטודיו למיתוג עסקי ובניית אתרים

התרומה של
מיתוג עסקי לחברות

מאת טלי סיני

זה מכבר מכירים מנהליהן של חברות רבות בחשיבות המיתוג העסקי להצלחתן. המיתוג מבודד את העיקר, מסנן רעשי רקע, מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להתוודע אל היתרונות והתועלות שמציעה להן החברה באמצעות מוצריה או שירותיה.

מיתוג מחזק ומעצים את המותג ואת החברה שעמה הוא מזוהה. הוא יוצר תדמית חיובית ואקטיבית לחברה.

במיטבו, מיתוג הוא יצירת אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית, אשר באמצעותה יוצרים זהות ייחודית ש החברה ובונים מערכת מסרים המאפשרים ללקוחות הפוטנציאליים להתוודע אל החברה ולזהות את התועלת ואת הערך המוסך שעשוי לצמוח להם מצריכת מוצריה או שירותיה.

מיתוג כורכך בכפיפה אחת את זהות החברה, חזונה, סולם ערכיה, מסריה השיווקיים, הרגשות שאותם החברה מבקשת לעורר, כאשר כל אלה ארוזים ועטופים בעיצוב גרפי מאפיין, מבדל וממתג.

Photo by Brad Neathery on Unsplash

מתנות ממותגות ללקוחות

זה מכבר מכירים מנהליהן של חברות רבות בחשיבות המיתוג העסקי להצלחתן. המיתוג מבודד את העיקר, מסנן רעשי רקע, מאפשר ללקוחות פוטנציאליים להתוודע אל היתרונות והתועלות שמציעה להן החברה באמצעות מוצריה או שירותיה אחד הערוצים היותר יעילים להפצת המותג הוא באמצעות מתן מתנות ממותגות ללקוחות.

 


דיסק און קי ממותג, עכבר למחשב ממותג, כרטיס ביקור מגנטי ממותג, גאדג'טים שונים למחשב ולסלולאר, כל אלה עשויים להיות מתנות שימושיות. היותן נושאות את הלוגו של המותג ואת עיצובו הגרפי מהווה ערך מוסף שלא יסולא בפז- אף שהוא ייאמד מן הסתם בכסף.

 

כאשר לקוח מקבל מתנה ממותגת הוא מחזק, באופן מודע או שלא מודע אל המותג, המתקבע בתודעתו. מיתוג עסקי לחברות מחדד את זהותן ובתוך כך יוצר יתרון יחסי על המתחרות. מיתוג מאפשר ליצור כמוסה שבה אצורות כל התועלות של החברה ובה גלומים כל יתרונותיו.

 

בתוך אותה כמוסה מזוקקים גם התכונות והמאפיינים של החברה בכלל. המיתוג מאפשר לחברה להצטייר בעיני לקוחותיה ולהיתפס בתודעתם כמותג של חברה אשר לא רק דוגלת בעקרונות חיוביים אלא מממשת אותם, הלכה למעשה, בכל אופני פעולתה.

 

המיתוג מעמיד את החברה כמי שמייצרת ערך מוסף עבור לקוחותיה, מהנה ומרגשת אותו, מספקת את צרכיו, מאפשרת לו לשפר את איכות חייו. מיתוג עסקי מקצועי נעשה בתהליך של שיג ושיח עם הלקוחות, אשר עמדותיהם, השקפתם, טעמיהם והעדפותיהם מאפשר לאנשי המקצוע של החברה למתג אותה באופן שבו היא תיתפס כחברה הנותנת מענה מיטבי לכל אלה.

מיתוג עסקי – מקום טוב בצמרת

ניתן ללמוד על אודות האופן שבו חברות ממתגות עצמן, לדוגמה, תוך בחינת ההבדלים בין חברות הסלולאר.


לכל אחת מהן מאפיינים גרפיים ייחודיים לה, המאפשרים ללקוחות הפוטנציאליים להבדיל בינהן. ספק עם משאל אקראי יוכיח כי הציבור יודע מה הוא חזונה של כל אחת מהחברות אבל הלוגו שלהן, צבעיה החברה והעיצוב הגרפי שלה מובחן ומזוהה על ידי רבים.


המיתוג העסקי משרת את החברה ואת לקוחותיה גם יחד. המיתוג העסקי מאפשר לחברה להצטייר בעיני לקוחותיה כחברה אשר קו מנחה מובחן באופן שבו היא נחשפת, מיוצגת ופונה אליהם.


המיתוג ממקד את תשומת הלב של הלקוחות במסר חד וברור של החברה, כמי שנותנת לו מענה לצורך או לרצון, אם במוצר ואם בשירות, ומאפשרת לו לשפר ולשדרג את איכות חייו.