טלי סיני סטודיו למיתוג עסקי ובניית אתרים

בדיוק סיימתי להקים אתר ואני רוצה להתחיל לקדם אותו
מה צריך לעשות?

מאת טלי סיני

"בדיוק סיימתי להקים אתר ואני רוצה להתחיל לקדם אותו – מה צריך לעשות?" אני מקבלת לפחות 5 פניות כאלה במייל כל חודש, על פניו זה הסדר הנכון של הדברים, או שלא?

אלמנטים של קידום אתרים בתהליך הבנייה

נדבך מרכזי בעבודת SEO נכונה היא אופטימיזציה לSEO והתאמה של האתר לדרישות גוגל.

פעולות אלה ניתנות לביצוע בכל שלב בו האתר נמצא אך הן הופכות מורכבות, מסובכות ויקרות יותר ככל שהאתר נמצא בשלבי בנייה מתקדמים יותר. על מנת לייעל את התהליך ולמנוע עבודה כפולה ומפחי נפש יש מספר אלמנטים שניתן להתייחס אליהם כבר בשלב אפיון חווית המשתמש והעיצוב:

בחירת הטכנולוגיה

גוגל הוא מנוע חיפוש חכם מאוד, על אף האמור הוא עדיין רובוט ויש לו מגבלות.

ישנן טכנולוגיות איתן גוגל מתקשה ובשלב זה עדיף לא להקים עליהן את האתר (למרות שבאופן רשמי גוגל טוענת שיודעת לעבוד עם כל טכנולוגיה).

טכנולוגיות העושות שימוש בjs (לדוגמא אנגולר וריאקט) הן דוגמא מעולה לחדשות שלא מסתדרת (עדיין) עם היכולת של גוגל ודורשות התאמות רבות על מנת לקדם אתרים המבוססים עליהן.

Photo by Émile Perron on Unsplash

מחשבה על אפיקי פרסום נוספים

ישנן אפשרויות שיווק דיגיטלי מגוונות ורבות, כאשר אנו בונים את האתר עלינו לקחת בחשבון את אפיקי הפרסום בהם נרצה להשתמש ולבדוק האם ישנן התאמות מיוחדות הנדרשות.

למשל, פרסום בפייסבוק או בגוגל אדוורדס דורש הטמעה של פיקסל מדידה, כבר בתהליך האפיון עלינו לבקש יכולת לשלוט בהטמעת פיקסלים באופן עצמאי ללא כל תלות בחברת הפיתוח.

התאמה למובייל

אחד העדכונים המהותיים שכנראה יסתיים ב2017 הוא שינוי האלגוריתם של גוגל ל"מובייל פירסט".

מה זה בעצם אומר?

כיום, במצב הנוכחי סורקים גוגל את כל האתרים בראש ובראשונה בגרסת המחשב השולחני (דסקטופ) ועל פי הפרמטרים של האתר המוצג למחשב קובעים איך לדרג את האתר.

לאחר השינוי יקרה בדיוק ההפך – גוגל יכנסו לגרסת המובייל של כל אתר, ידרגו אותו ועל פי הדירוג הזה גם ידרגו את האתר בחיפוש מהמחשב בשולחני.

לכן ההמלצה שלי כיום היא להתחיל לאפיין את האתר דווקא מהמובייל ורק לאחר מכן לעבור לגרסת המחשב.

Photo by Lilly Rum on Unsplash

מהירות אתר וחווית משתמש

חווית משתמש היא מהפרמטרים המשפיעים והחשובים כאשר מדברים על קידום אתרים.

גוגל יושבת כמעט בכל אתר ע"י גוגל אנליטיקס, שולטת ברוןב הגולשים ע"י דפדפן הכרום וגם במובייל היא חולשת על אחוז עצום של משתמשים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד.

כלומר – גוגל יודעים לזהות היטב איך מתנהג גולש מרוצה באתר ואיך מתנהג גולש שאינו שבע רצון, על כן עלינו להשקיע כל הזמן בשיפור חווית המשתמש.

אחרי שאמרנו את זה, אחד מהפקטורים המשפיעים על החוויה הוא מהירות האתר. מחקרים מראים שכל שניה נוספת בטעינת האתר מעבר ל3 שניות מורידה את אחוזי ההמרה ואחוזי שביעות הרצון של הגולשים באופן דרמטי.

אחסון האתר המקום בו אתם מאחסנים את האתר הוא בעצם "הבית" של האתר שלכם. יכול להיות לכם האתר הטוב ביותר בתחומו אך אם שרת האחסון שלו יהיה בעל ביצועים נמוכים או ספק השירות יהיה בעל זמינות נמוכה, ברגע משבר לא יהיה מי שיתן מענה.

ברוב המקרים, החברה שבונה את האתר אחראית גם על אחסונו, חשוב לוודא:

  • אופי התמיכה לאחר העלאת האתר לאויר.
  • עלות האחסון החודשית / שנתית.
  • התחייבות לUPTIME גבוה מאוד (מאוד!)
  • זמינות
  • גיבויים
  • מי אחראי על התמיכה? האם מישהו פנימי או תומך חיצוני?

הסכם ברור בנושא האחסון וביצוע הבדיקות הללו יוודאו כי האתר שלכם נמצא במקום טוב וכי גם בעת תקלה (שעלולה להתרחש גם אצל הטובים ביותר) יש מי שיטפל בה.

כמה מילים לסיכום

תכנון נכון ותהליך מסודר של בניית אתר המשלב חשיבה גם בנושאי קידום אתרים יכול למנוע עוגמת נפש רבה. וודאו עם חברת הבנייה שלכם כי הם מאפשרים להכניס איש מקצוע בתחום הקידום לתהליך ולא יוצרים התנגדויות מיותרות. לשאלות נוספות – צרו איתנו קשר 🙂