טלי סיני סטודיו למיתוג עסקי ובניית אתרים

10 כלים לבחירת
מעצב גרפי

מאת טלי סיני

לא אחת אני נתקלת בתהיות של לקוחות. כמו לא פעם אפילו נאמר  שבחירת מעצב גרפי יכולה להיות מרתיעה. אני ולא לתומי בהחלט מבינה מה מסתתר מאחורי סברה או חשיבה זו. לבחור מעצב גרפי בהתחשב בזמן ובכסף שבלקוחות הולכים להשקיע, חשיבותן של התוצאות, זה לגמרי מובן. לשם כך נדרשים להסיר ספקות באמצעות 10 סימנים המאפיינים מעצבת גרפית או מעצב מקצועיים. 

הנה הם לפניכם:

1.  אתר אינפורמטיבי 

אתם מצפים ללמוד קצת  יותר על המעצב שלכם. לכן, אתר אינפורמטיבי של מעצב יכול לתת לכם פרספקטיבה מקוונת עליו. כיאה למעצב מוביל  תוכלו מיד לזהות את תיק העבודות העשיר שלו או שלה, מגוון הלקוחות ואישיות אמפתית.  במילים יותר פשוטות: הנוכחות המקוונת של מעצבת גרפית או מעצב צריכים לעשות את העבודה עוד לפני שיצרתם קשר.   

2. מיומנויות ותקשורת מופלאה 

המוניטין שלכם הוא בידיים של מעצב הגראפי שלכם. חד משמעית. עפ"י התקשורת גם למעצב יש החלטה בעת פנייה ולעיתים שהיא לוקה בחסר אף המעצב יכול בקלות לומר: לא לתקציב גדול.

3. תשומת לב לפרטים הקטנים

שינוי של הפרט הקטן ביותר יכול לשנות באופן משמעותי את ההשפעה של זהות המותג. בהרבה מקרים אלו באים לידי ביטוי בחידודי לוגו המשנים את ההשפעה לטובה ומוצלחת יותר.

4. שירות לקוחות מעולה

כמה מהר כלקוח תצפה לתגובה מהירה לשאלות שלך?  יש כאלו שקיבלו תוך 24 שעות מייל וטלפון חוזר מהמעצב, זהו מדד לערנות מצוינת ומכבדת לפנייתך לסטודיו לעיצוב . ולאחר מסירת העיצוב, מעצבים מקצועיים יהיו בקשר גם אחרי מסירתו וככל שתצטרך סיוע וייעוץ נוסף.

5.  שאלה של אמון

כיצד תאמין שזהו המעצב המקצועי ביותר והנכון עבור העסק שלך? אם יש לו או לה רקורד מוצלח, זהו מדד מספיק טוב ליצור אמון דרך הרשת כבר בהקלקה של הפגישה הראשונה עם המעצבת.

6. ניהול זמן

מועדים הם חלק חיוני של תהליך העיצוב. לפיכך, אתם יכולים לבחור מעצב גרפי שיודע לתחום את זמן תהליך העצוב עוד לפני שהעסק שלך יצא לדרך. מותר לשאול לקוחות אחרים של המעצב שקדמו לך, כיצד מימד הזמן היה מדויק רגע לפני הזמנת העיצוב ועד קבלתו.

7.  גמישות

 מיתוג, או עיצוב לוגו או כל עיצוב שדרוש לכם, נלווים אליו תהליכי עיצוב. לפיכך, עקרון הגמישות  לא משנה כמה זמן כתוב בהזמנת העבודה החתומה לקבלת העיצוב הראשוני, תמיד אבל תמיד צריך להיות מקום לגמישות. משום שדברים יכולים  להשתנות במהלך הפרויקט. שזקוקים להשקפה שונה ממה שהיה צפוי בהתחלה.

8.  תיק עבודות מגוון

ניתן מיד לזהות במעצב/ת גרפי  צבעוניות בחשיבה ובעיצוב. על ידי מבט לא חטוף בתיק העבודות. במידה והוא מגוון ומראה על שלל  עשיר וצבעוני לא רק בגוונים אלא גם בחשיבה הרעיונאית אזי זהו מדד חשוב ומקל על הבחירה הנכונה.

9. אדיבות

היא רצויה בכל תחום ומקצוע ובכלל.  ההתרשמות היא בפגישה או שיחת טלפון ואפילו מייל תגובה לפנייתכם. לא עוד מילים מפוצצות אלא חפשו את הנדיבות לאוו דווקא בנחמדות המעצב זה לא מספיק להיות מרוצים על מה ששילמתם או לקראת מה שתשלמו.

10. אחרי כל העצות 

והציפיות שקראתם הנדרשים לבחירת מעצבים גרפיים, אתם בדרך הנכונה לבחירה הנכונה עבור מיתוג העסק, המיזם או כל דבר אחר שדורש עיצוב חדש ומחודש.   

Photo by Michał Kubalczyk on Unsplash